|
|
|
POV-Ray - Persistence of Vision Raytracer
|
|
|
|
|
Jakość wizualizacji projektu w chwili obecnej nie zna granic.
|
|
|
|
PoV-Ray (Persistence of Vision Raytracer) jest programem ogólnie dostępnym, który umożliwia tworzenie wizualizacji najwyższej jakości. Połączenie z Abislanem jest dopuszczone na podstawie umowy z firmą Persistence of Vision Raytracer Pty. Ltd. Najnowsza wersja programu PoV-Ray- znajduje się na naszej płycie instalacyjnej.
|
|
|
|
Więcej informacji o programie PoV-Ray znajduje się na stronach > http://www.povray.org/, aktualna wersja PoV-Ray > http://www.povray.org/download/.
|
|
|
|
|
|
|
|
POV-Ray (Persistence of Vision – dosłownie ) jest programem typu Ray-Tracer, czyli progrmem grafiki komputerowej 3D. Wymagana moc obliczeniowa jest dość duża i nawet obecne komputery mogą liczyć perspektywę od kilkunastu sekund nawet do kilku godzin. Dlatego Abis ma wstępnie ustawione różne jakości perspektyw umożliwiające szybkie tworzenie perspektyw poglądowych lub dłuższe tworzenie perspektyw w jakości prezentacyjnej. Na szybkość obliczania wpływa wiele czynników. Ilość danych, wielokrotność odbić lustrzanych, załamania światła, ilość i zasięg źródeł światła.
|
|
|
|
|
|
|
|
POV-Ray jest programem renderującym i nie posiada własnego modelera 3D. Definiowanie modelu jest możliwe poprzez język opisu sceny (Scene-Description-Language, SDL), który stworzony jest na bazie języka C i C++. Korzystanie z tych narzędzi jest bardzo trudne i do projektowania architektonicznego nie możliwe. POV-Ray natomiast może tworzyć doskonałe wizualizacje (Radiosity). Jakość obliczanch perspektyw praktycznie nie jest ograniczona. Zależy głównie od mocy obliczeniowych komputerów. Z poziomu Abis dostępna jest część z możliwych parametrów. Parametry dobrano tak aby uzyskać mozliwie wysoką jakośc renderingów przy maksymalnej prostocie obsługi i szybkości działania.
|
|
|
|
Oprogramowanie POV-Ray bazuje na programie DKBTrace Version 2.12, którego autorami byli Aaron A. Collins i David Buck. Kod został udostępniony zespołowi programistów, którzy w maju 1991 doprowadzili do powstania POV-Ray. Buck opuścił zespół a kierownictwo przejął Chris Cason. Istnieją wersje dla prawie wszystkich systemów, które mogą działać na podzielonych systemach (Clustern). W ten sposób moce obliczeniowe zależą od wielkości dostępnej sieci.
|
|
|
|
|