|
|
|
|
Pierwsze kroki
Zawartość
Postawienie pierwszego kroku w pracy z programem wymaga od Czytelnika, zapoznania się z treścią wcześniejszych rozdziałów, a w szczególności tych opisujących budowę ekranu roboczego środowiska ABISPLAN, terminologii przyjętej przez nas do komunikowania się z użytkownikiem oraz w dużej mierze całego rozdziału "Techniki podstawowe". Tylko w ten sposób nie powinno być problemów ze zrozumieniem treści niniejszego rozdziału.
W tej części podręcznika dowiesz się
- jak rysować i modyfikować ściany,
- jak umiejscawiać obiekty biblioteczne.
Uwaga! Jeżeli w trakcie wykonywania zamieszczonych poniżej ćwiczeń popełni się błąd, można wykonać jedną z poniższych operacji:
|
- Usuwanie (kasowanie) elementów. Jeżeli w trakcie rysowania jakiego obiektu popełni się błąd jednym z wyjść może być usunięcie go i wprowadzenie od nowa. Aby go usunąć należy posłużyć się funkcją USUŃ/ FIG lub USUŃ/ ELEM, po czym wskazać obiekt kursorem i po jego podświetleniu potwierdzić klawiszem F1.
- Anulowanie wykonania funkcji. Aby cofnąć ostatnio wprowadzony obiekt można posłużyć się funkcją Cofnij z Górnej Szarej Listwy.
- Cofnięcie ostatniego kroku podczas rysowania elementu. Jeżeli w trakcie wprowadzania np. wielu murów w jednym ciągu chcesz cofnąć ostatnio wprowadzony punkt, wystarczy jednokrotnie wcisnąć klawisz Backspace na klawiaturze. Każde następne wciśnięcie cofa kolejne kroki wstecz.
- Błędne posługiwanie się myszką. W przypadku braku wprawy w posługiwaniu się myszką, kliknięcie lewym przyciskiem myszy można zastąpić wciśnięciem na klawiaturze klawisza Esc lub Enter. Zapobiega się w ten sposób przypadkowemu przesuwaniu myszki podczas klikania klawiszami. Również w celu zakończenia wykonywania funkcji używa się klawisza F1, patrz: "Ergonomia pracy z programem".
|
Ciąg dalszy rozdziału po naciśnięciu klawisza "Dalej"
|